חינוך פיננסי במשבר הקורונה

תוכנית סיוע לבעלי עסקים בחברה הערבית בישראל שנפגעו מהשלכות משבר הקורונה

התוכנית נכתבה על ידי רונן ליבוביץ ומוגשת על ידי הפורום הכלכלי הערבי

אפריל 2020

פתח דבר

מסמך זה מוגש כהצעה לסיוע לבעלי עסקים בחברה הערבית שנפגעו כתוצאה מהתפשטות נגיף הקורונה בעולם ובישראל. ההשלכות הכלכליות של נגיף הקורונה עלולות להיות הרות גורל לבעלי עסקים. צמצום משמעותי בפעילות המשק הישראלי עד כדי הסגר מוחלט על כלל הציבור עצרה את גלגלי הכלכלה הישראלית והותירה בעלי עסקים ללא הכנסה או עם יחידה דרמטית בהכנות בן לילה. בעלי עסקים חייבים ליישם עתה אסטרטגיה שתסייע להם לשרוד את התקופה ואולי אף לנצל אותה להשגת הזדמנויות חדשות.

 

הובלת התכנית

התכנית תנוהל על ידי הפורום הכלכלי הערבי, מרכז למחקרי מדיניות כלכלית-חברתית עצמאי וללא מטרות רווח. הפורום מיועד לחקר סוגיות כלכליות-חברתיות, וביצוע מחקרים יישומיים ומחקרי מדיניות בתחומי הכלכלה והחברה, במטרה להוביל לשינוי מהותי במעמדה הכלכלי-חברתי של החברה הערבית הפלסטינית בישראל.

הפורום הוא גוף עצמאי מבחינה פיננסית וניהולית, ואין לו שום שייכות מפלגתית או עדתית. הוא פועל תחת פיקוחה של מועצת נאמנים שמורכבת מאנשי אקדמיה ואנשי ציבור מוכרים מהארץ ומחו"ל. מועצת הנאמנים קובעת את מדיניות המחקר של המרכז, מאשרת את תוכניותיו ואת תקציבו, ומפקחת על יישום התוכניות. המרכז מנוהל באופן שוטף על ידי ד"ר סאמי מיעארי שנבחר על ידי מועצת הנאמנים, ועבודתו מפוקחת על ידי מבקר עצמאי שמונה אף הוא על ידי מועצת הנאמנים.

חזונו של הפורום לקדם ולפתח את הכלכלה בחברה הערבית בישראל בכל תחומי החיים, משתלב באופן מוחלט בהקניית ערכי החינוך הפיננסי לאוכלוסייה הערבית בישראל.

פרויקטים נוספים

תוכנית יצירת פרופיל של קהל היעדת להטמעת תכני חינוך פיננסי במשפחות בקרב החברה הערבית בישראל
קידום פינטק בחברה הערבית
סוואיד להשקעות ופיתוח
בנק ישראל, בשיתוף הפורום הכלכלי הערבי, מזמין סטודנטים באוניברסיטאות בקהילה הערבית ללמוד על בנק ישראל ועל חשיבות הגיוון התפעולי בבנק.
סדנא לאנשי עסקים
סיכום סדנא לקידום פינטק וחדשנות פיננסית בחברה הערבית

תפריט נגישות